
Дори ако не се интересувате особено от стари самолети, ще установите, че посещението на Авиомузей Бургас е занимателно и приятно. Музеят е основан през 1998 г. като част от Летище Бургас и през 2017 г. експозицията му беше основно обновена.
Колекцията на музея е добро запознанство с основите на авиацията и включва девет самолета, използвани в авиацията на Народна република България. По това време страната използва основно съветски самолети.

Миг-21
Посетете заради:
Ту-154: СССР разработва Ту-154 през 1960-те като алтернатива на Boeing 727. Това е първият съветски граждански самолет, който не е базиран на основата на военен самолет и е определено по-сигурен от пътническите самолети, използвани преди него. Самолетът от експозицията на музея в Сарафово е била в употреба от 1981 до 1996 г., когато се приземява на Летище София за последен път.

Ту-154
Ан-24: По-малък - и по-неудобен от Ту-154, този самолет е произведен през 1976 г. Последният му полет до Бургас е през 1999 г.

Ан-24
МиГ-17: СССР разработва изтребителите след Корейската война, когато реактивните самолети започват да навлизат на въоръжение. Този модел е първият съветски изтребител, постигнал почти свръхзвукова скорост и се отличава с отлична маневреност. През 1960-те България започва да заменя изтребителите си МиГ-17 със следващото поколение, МиГ-21. В продължение на половин век това е най-използваният изтребител в българската армия.

L-29
L-29: Преди да се качат на изтребител за пръв път, пилотите тренирали на по-малкия L-29, въведен в България през 1960-те.
Изложбата включва и самолети, използвани за не толкова впечатляващи, но все пак всичко важни задачи. Между 1968 и 1986 г. товарният самолет Ан-12 е носил стоки до и от Париж, Стокхолм, Берлин, Лондон и Дюселдорф. Днес той е единствената машина от този тип, която е запазена в България.

Ми-2
Между 1973 и 1998 г., хеликоптерът Ми-2 е използван, за наблюдения на замърсяването на българските териториални води в Черно море.
През 1970-те и 1980-те тромавият Ан-2 е пръскал с изкуствени торове и пестициди, а Ан-14 е бил използван не само в земеделието, но и при издирвателни и спасителни операции.